Python a primer de Batxillerat?

Al primer trimestre d’aquest curs envoltat de dubtes i confinaments, hem introduït Python als alumnes del primer curs del Batxillerat Tecnològic… però, què és això de Python?

És un llenguatge de programació informàtic gratuit, de codi obert i recolçat per una gran comunitat, molt utilitzat a l’entorn acadèmic universitari que aviat es trobaran els nostres alumnes.

A qualsevol carrera cientifico-tecnològica, és necessari un apropament a la informàtica per la seva versatilitat. Com que Python és útil per desenvolupament web, gràfics, disseny, videojocs, ciència, electrònica, negocis, intel·ligència artificial… és una veritable porta oberta, una oportunitat d’apropar als nostres alumnes al futur.

Encara que només ha estat un breu contacte amb aquest entorn de programació, els alumnes han tingut oportunitat de tenir idea del seu potencial.

Toni Berbel

Tecnologia Industrial