PICA LLETRES 2023

Un curs més, ha tornat el PICA LLETRES a LLEIDA TELEVISIÓ. En aquesta edició s’ha permès l’entrada a companys de curs perquè, a més d’animar, poguessin conèixer una sessió d’enregistrament televisiu.  El dia 23 de febrer, en horari escolar, vam participar a les eliminatòries, a la sala 2 del Teatre de l’Escorxador de Lleida, contra l’Institut Mollerussa IV. Les nostres portaveus van ser, fruit d’una selecció prèvia i amb sorteig inclòs, la Júlia Guerrero, la Laia Hernanz i la Núria Mota. Els acompanyaren una vintena d’alumnes de 3r d’ESO, els quals havien treballat a classe  el món del lèxic a través dels jocs lingüístics com ara lletrejar, l’intrús, l’errada oculta o la gran paraula.

Tot i que no van passar a les semifinals pels pèls, van aprendre a moure’s entre cables, càmeres i presentadors, a ampliar el seu vocabulari i a resoldre mots incorrectes i barbarismes inacceptables. Va ser una gran lliçó pràctica de llengua en què es combinava ortografia i lèxic. L’any que ve hi tornarem.