IX Copa Cangur 2023

La Copa Cangur és un concurs de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior).

En el concurs es van presentar 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contrarellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs i, per tant, l’estratègia d’equip és molt important. A més, durant el desenvolupament de la prova, els equips poden seguir en directe l’estat del concurs.

En el concurs Copa Cangur 2023, que s’ha fet el dia 19 de gener, han participat tres equips de la categoria Cadet i dos equips de la categoria Junior, els quals han quedat en molt bona posició.

Els equips de la categoria Cadet el formaven:

• 1r grup: Núria Teixidó, Carlota Vidal i Núria Miquel de 1r d’ESO, i Anastasia Verbovska, Ares Serra, Anna Costa i Júlia Marsà de 2n d’ESO.
  • 2n grup: Marc Casaramona, Arnau Dalmau i Toni Elias de 1r d’ESO, i Quim Casaramona, Marc Minguell, Remei Junyent i Carla Mihut de 2n d’ESO.
  • 3r grup: Alexandra Popa, Anna Teixidó i Martina Esteve de 1r d’ESO, i Alejandro Gaya, Guillem Visa, Laia Esqué i Ona Gómez de 2n d’ESO.

Els equips de la categoria Junior el formaven:

• 1r grup: Carla Rosell, Mariona Forns i Marc Roig de 3r d’ESO, i Clàudia Albareda, Pere Junyent, Alexandra Torres i Aina Arqué de 4t d’ESO.
  • 2n grup: Marina Collado, David Alonso, Anna Saladrigues, Nil Gorgues i Núria Mota de 3r d’ESO, i Pau Serra i Aleix Pijuan de 4t d’ESO.

Cal remarcar la satisfacció de tot l’alumnat participant, així com la del departament de Matemàtiques, tant per l’esforç de l’alumnat com pels resultats obtinguts.