El càncer des de la perspectiva d’una experta: xerrada inspiradora a l’institut. Aproximem la biologia a la realitat.
Ahir, els alumnes de 3r d’ESO van tenir l’oportunitat d’escoltar una xerrada molt especial a càrrec de l’Erika, la mare d’una de les nostres companyes de classe. Experta en anatomia patològica i citologia, va compartir els seus amplis coneixements sobre el món del càncer i la seva feina al laboratori. Aquesta sessió va oferir una visió pràctica i enriquidora de com els conceptes que estudiem a biologia es connecten amb situacions reals i actuals.
Aquest trimestre, a biologia hem començat a estudiar la cèl·lula i el cos humà. La xerrada ens ha donat una visió més propera i realista sobre el tema. Amb aquesta visita, hem tingut l’oportunitat de conèixer més a fons el treball científic que hi ha darrere de la lluita contra el càncer i d’apreciar l’esforç que moltes persones fan cada dia per contribuir en la recerca sobre aquesta malaltia que afecta a tantes persones.
Durant la xerrada, l’Erika va explicar detalladament la seva tasca en la detecció i l’estudi de les cèl·lules cancerígenes, subratllant la importància de la investigació en l’àmbit de la salut i el paper fonamental del laboratori en el diagnòstic precoç de la malaltia. Va ser molt interessant veure com molts dels conceptes que aprenem a classe prenen sentit i forma en la pràctica professional.



