Pla d’obertura – De l’1 al 19 de juny de 2020

Aquest Pla d’obertura regula el funcionament dels darrers quinze dies lectius del mes de juny. Segueix les directrius del Departament d’Educació, ha estat coordinat amb els centres de la comarca, recull les propostes del professorat, prioritza la salut de les persones i concreta les particularitats que cadascú es pot trobar. El presentem a través de l’espai web del centre per tal que tothom hi tingui accés.

PLA D’OBERTURA – JUNY DE 2020

  • El curs 2019-2020, a nivell lectiu, acabarà en format telemàtic el 19 de juny.
  • No es farà cap classe lectiva presencial.
  • No es farà cap examen presencial. L’avaluació es farà en base a lliuraments en format telemàtic.
  • L’assistència presencial en una hora concreta és de caràcter voluntari i està dirigida als alumnes de 4t d’ESO i 2n de batxillerat que, voluntàriament i d’acord amb el seu professor/a, vulguin venir, complint amb tots els requisits de seguretat  [(1)+(2)].
    • 2n de Batxillerat. Activitats de preparació de la PAU.
      • A nivell lectiu les classes es faran en format telemàtic fins el 19 de juny.
      • Cada professor/a podrà fer (voluntàriament) acció educativa presencial per a la preparació de la PAU.
      • Cal complir els requisits [(1)+(2)], màxim 15 persones.
      • Cap alumne/a (tampoc familiar) pot anar al centre sense cita prèvia.
      • Si un docent veu necessària una actuació educativa presencial aleshores es comunicarà amb els seus alumnes (màxim 15) i concretarà dia i hora per trobar-se al centre. També un/a alumne/a li ho pot demanar al docent. En qualsevol cas cal que alumne/a i docent acordin dia i hora per quedar presencialment a l’institut.
    • 4t d’ESO. Activitats d’orientació dels estudis possibles a seguir el proper curs.
      • A nivell lectiu les classes es faran en format telemàtic fins el 19 de juny.
      • Tutors/tutores i orientadores podran fer (voluntàriament) accions d’orientació presencials.
      • Cal complir els requisits [(1)+(2)], màxim 15 persones.
      • Cap alumne/a (tampoc familiar) pot anar al centre sense cita prèvia.
      • Si un/a tutor/a o orientadora veu necessària una actuació d’orientació presencial aleshores es comunicarà amb l’alumne/a i concretarà dia i hora per trobar-se al centre. També un/a alumne/a li ho pot demanar al docent. En qualsevol cas, cal que l’alumne/a i docent acordin dia i hora per quedar presencialment a l’institut.
    • 1r d’ESO, 2n d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat
      • No es farà acció educativa presencial.
      • No es farà cap classe lectiva presencial
      • No es farà cap examen presencial. L’avaluació es farà en base a lliuraments en format telemàtic.
      • L’acció educativa se seguirà desenvolupant de forma telemàtica i finalitzarà en format telemàtic el 19 de juny.
      • Sí que està contemplada l’atenció personalitzada que serà excepcional i no contínua (veure els detalls a continuació).
    • Atenció personalitzada
      • L’atenció personalitzada serà excepcional i no contínua.
        • Serà excepcional perquè el professor/a, molt probablement tutor/a o orientador/a, a petició de l’alumne i la seva família acordarà un dia i una hora per quedar al centre. Es tracta d’un dia puntual, a una hora puntual, en la qual vindrà l’alumne/a i màxim un progenitor (pare o mare).
        • Serà no contínua perquè aquestes atencions personalitzades no es poden produir de manera sistemàtica en un horari establert (no pot ser cada dimecres a les 11h, per exemple).
      • Cal cita prèvia. Cap alumne/a pot venir al centre sense haver acordat l’atenció personalitzada amb un docent.
      • No es contempla l’atenció a cap grup d’alumnes, només personalitzada i amb cita prèvia.
    • No es pot fer cap activitat física ni al gimnàs ni al centre.
    • Les màquines de vending estan parades.
    • La cantina roman tancada.
    • Planificació de l’acció educativa.
      • El dimarts 26 de maig començarem la recollida d’informació per saber quin professorat necessitarà que l’alumnat (4t d’ESO i 2n de batxillerat) pugui requerir atenció educativa presencial. La prioritat és l’acció docent telemàtica.
      • Quan un docent acordi amb els seus alumnes una acció educativa presencial, farà un correu electrònic a e3007580@xtec.cat indicant el dia, hora, espai i matèria-alumnat implicat. Aquesta comunicació és un requisit indispensable per garantir la neteja/desinfecció, habilitació d’espais, EPI’s del docent, etc.
    • Les accions educatives presencials mai poden perjudicar un/a alumne/a.
      • Quan un docent planifiqui una acció educativa presencial hi haurà alumnes que hi aniran i alumnes que no hi aniran. Un alumne mai pot sortir perjudicat si no hi pot anar, i el docent ha de tenir preparada una alternativa telemàtica a l’activitat presencial.
    • Cap alumne/a pot decidir venir al centre sense cita prèvia.
    • Un/a alumne/a només pot venir al centre si prèviament ho ha acordat amb el seu professor/a, en un dia i hora fixats.
    • Per garantir la seguretat de tothom si un/a alumne/a té una acció educativa presencial haurà de venir amb mascareta.
    • És requisit indispensable per accedir al centre el lliurament d’una declaració de responsabilitat degudament emplenada i signada pel pare/mare o tutor de l’alumne.
    • No hi haurà transport escolar:
      • Les atencions personalitzades seran excepcionals i no continuades, i es faran en horaris puntuals acordats entre el/la docent i l’alumne/a, que vindrà amb un familiar (només el pare o la mare).
      • Les accions educatives (voluntàries) dirigides a l’alumnat (4t d’ESO i 2n de batxillerat) es faran en l’horari que acordi el/la professor/a amb els alumnes (màxim 15 i complint les mesures de seguretat [(1)+(2)]).
      • No és viable establir un horari fix d’entrada i sortida i, per tant, no hi haurà transport escolar.

Referències

  • Educació presenta el pla d’obertura de centres educatius per a finals d’aquest curs i per al proper 2020-2021 (accés).
  • Pla d’obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021 (accés).
  • Instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius (per al desplegament del Pla d’Obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021, aprovat pel PROCICAT en data 20 de maig de 2020) – JUNY 2020 (accés).