Alimentació saludable i begudes energètiques a 2n d’ESO – Programa Salut i Escola (PSiE)

L’objectiu del programa Salut i Escola (PSiE) és millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori.

Els eixos fonamentals d’actuació del PSiE són la salut mental; la salut afectiva i sexual; la violència i els maltractaments segons gènere, els hàbits de salut (consum de tabac i altres drogues, altres addiccions, exercici físic, dieta, etc) i els trastorns de la conducta alimentària.

Els dies 23 i 30 de gener de 2025, es va organitzar una xerrada realitzada per la dietista-nutricionista del CAP i la Infermera de Salut i Escola, dirigida als alumnes de 2n d’ESO, per informar de la importància d’una alimentació saludable.
El taller va permetre crear un espai de diàleg i discussió molt enriquidor per a tothom.

Els objectius són:

  • Conèixer el riscos del consum excessiu de sucre en els refrescos.
  • Conèixer els riscos del consum de begudes energètiques per tots els compostos que contenen.
  • Resoldre dubtes i/o curiositats sobre alimentació.
  • Proporcionar eines per a que els i les joves desenvolupin hàbits, actituds i conductes saludables entorn de l’alimentació.