Exposicions orals dels Treballs de Recerca

L’alumnat de 2n de batxillerat presentat els seus treballs entre els dies 18 i 28 de gener.

A continuació una petita mostra del talent, treball i creativitat que han demostrat.

La Berta Ortiz ens ha presentat un vestit tecnològic que s’il·lumina amb el so de la música. El funcionament del vestit és a partir d’una placa base anomenada Lilypad, que és un tipus de placa Arduino especial per fer circuits sobre teixits. La placa està connectada a un sensor de so el qual permet captar la música a través d’una programació mitjançant el programador Arduino. L’Andrea Sande, exalumne de La Plana, ha fet de model d’aquest elegant vestit futurista.

El Pere és un amant del món de la pagesia i la màquinaria agrícola. En el seu treball construeix una rèplica d’un tractor autònom, controlat per GPS. Utilitza una placa Raspberry Pi, i el llenguatge Phyton per fer-ho possible.

El treball de recerca d’en Honey Verma analitza com s’ho fan els avions i els helicòpters per enlairar-se, estudia la física que s’amaga en l’art de volar i ho posa en pràctica en la construcció autodidacta d’una maqueta a partir de càlculs de la tria i manipulació dels materials més adequats.