Vota: de quin color vols la gastroneta?

La votació és oberta a l’alumnat, al professorat, al personal PAS i PAE i a les famílies durant tot l’horari d’activitat lectiva de dijous, 20 i divendres, 21 de febrer.
Trobareu la proposta als vidres de la biblioteca per la part del centre. Voteu la proposta 1, 2, 3 o 4 i introduïu el paper a la bossa de cartró que hi ha al costat.

Esquiada de 3r a Vallter

Avui els alumnes de 3r han fet la ja tradicional sortida a esquiar a Vallter 2000. Esport, natura, neu, alguna caiguda, i molts bons moments!

Visita de representants d’altres instituts

Avui hem rebut la visita de cinc instituts interessats en la manera com ensenyem a La Plana: INS de Bagà, Puig-reig, Súria, Navarcles i Castellbell i el Vilar.

Els alumnes han explicat com aprenen cooperativament als projectes de La Plana camina…i Intrépidos narradores

Museu d’Història de BCN, i MNAC

Els alumnes de 1er i 2n de batxillerat de l’assignatura de llatí i història de l’art, van visitar passat el dijous 13 de febrer el museu d’història de Barcelona. Van conèixer de primera mà les restes arqueològiques de la Barcino romana. La sortida es va completar amb la visita al MNAC. El recorregut va estar centrat en les obres que formen part del temari de selectivitat.

Formació “Saber és Salvar”, Creu Roja

El dimecres 12 el professorat de La Plana rebut la visita del Carles Roch, de la Creu Roja, per fer la formació “Saber és Salvar”. L’objectiu ha estat aprendre a afrontar situacions com una aturada cardiorespiratòria.

#elsniusdelaplana

Els nois i noies de l’aula oberta han construït caixes niu per les mallarengues que viuen al pati. N’hi ha 3 dins del pati i 2 a tocar l’institut… Si les trobes penja una foto amb el hashtag #elsniusdelaplana

Rumore rumore.

El dijous dia 30 de gener els alumnes de l’aula d’acollida del grup 2 van assistir al taller Rumore, rumore, que organitza la Biblioteca Joan Triadú.

Els rumors s’alimenten dels estereotips i dels prejudicis, al temps que poden crear-ne de nous. Els estereotips són la base dels prejudicis. El desconeixement és el punt de partida dels prejudicis
Els objectius que pretén aquest taller són:
–  Reflexionar sobre els conceptes següents: rumor, prejudici i estereotip.
–  Reconèixer els tipus de prejudicis i les seves possibles conseqüències.
–  El rumor, la desinformació i el conflicte.
–  Facilitar eines, mitjançant els àlbums il.lustrats, per detectar i generar estratègies d’actuació davant dels conflictes que poden sorgir de rumors i prejudicis.
Va ésser una proposta molt profitosa, que els va fer reflexionar sobre el tema

Programa ARGO.

El professorat de la UAB, a través del Programa ARGÓ, proporciona propostes de temes i assessorament per a fer el treball de recerca de Batxillerat. Les places són limitades. Des del Programa Argó se selecciona l’alumnat que rebrà l’assessorament, tenint en compte la qualificació de l’ESO i la repartició per centres educatius. El dilluns 10 de febrer, els 3 alumnes seleccionats del nostre institut van estar convidats a la presentació pública dels assessoraments, a les instal·lacions de la UAB.

El mercat de recerca

El “Mercat de recerca” permet als alumnes de 1r batx consultar diferents dubtes als professors dels diferents àmbits, per afinar tan el tema que escullen pel #Treballderecerca, com la hipòtesi que volen verificar com els objectius que es plantegen aconseguir.

Elevator Pitch

Sessió titulada Elevator Pitch a 1r de batchillerat, per millorar les tècniques de comunicació oral, a càrrec de CREACCIÓ (l’agència d’emprenedoria, innovació i coneixement per al desenvolupament socioeconòmic d’Osona)

El discurs de l’ascensor (elevator pitch) és un discurs per presentar un projecte o emprenedoria per persuadir qualsevol possible client, accionista o inversor, en el temps que dura un viatge en ascensor, habitualment entre 45 segons i 1 minut. Es tracta d’una eina fonamental i un bon exemple de com adaptar-se a l’món vertiginós en què vivim.