Reserva de plaça XERRADA INFORMATIVA VIRTUAL(dimecres 10 de març a les 19, o dilluns 15 de març a les 10)

VISITES GUIADES PRESENCIALS (divendres 12 de març de 17:30 a 19:30, o dissabte 13 de març de 10 a 13)

INFO INS LA PLANA

Esquiada a Vallter, 3r ESO

Avui 24 de febrer l’alumnat de 3r d’ESO s’ha desplaçat en autobus a les pistes de Vallter2000 per gaudir d’una esquiada i d’una caminada amb raquetes de neu. Aquesta sortida, molt esperada i desitjada, ha estat financiada pel PMOE (Pla de Millora d’Oportunitats Educatives)

Dia internacional de la llengua materna

Avui 21 de febrer se celebra el dia internacional de la llengua materna, declarat per la UNESCO.

A l’Institut La Plana conviuen 28 llengües maternes. L’intercanvi cultural que aporten ens enriqueix i fomenta la tolerància i el respecte envers els altres.

A continuació una mostra de la diversitat idiomàtica a l’institut. VIDEOS:

més vídeos:

Escacs al projecte makers

Els alumnes del projecte makers han acabat el disseny de les seves peces d’escacs i ara juguen amb l’aplicatiu lichess! Quins cracks

Mariona Casas: les claus d’una bona argumentació

La Mariona Casas professora de la Universitat de Vic i autora del llibre “L’oratòria a l’abast de tothom” (Eumo, c2020) ha fet una xerrada-taller als alumnes de 2n de batxillerat per donar-los les claus d’una bona argumentació i alguns consells per parlar en públic.

Concurs: jo tinc la paraula.

Aquest concurs té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, s’expressen i comuniquen les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc. Alguns participants de 1r d’ESO:

Llegeix més»

l’AMPA ens convida a esmorzar.

Els delegats de classe recullen l’esmorzar de Carnestoltes per repartir-ho amb els seus companys. Aquest esmorzar ha estat subvencionat per l’AMPA . Pa amb xocolata. Molt bo!

Gràcies AMPA !

Xerrada de #100tifiques

#100tifiques es una iniciativa per donar visibilitat a les dones a la ciencia. L’11 de febrer, que és el dia de les dones i nenes a la ciencia, s’han oferit centenars de xerrades divulgatives simultànies per part de dones de diferents àmbits.

Cap alumne sense ordinador

En el marc del desplegament del Pla Digital, el Departament d’educació ha proporcionat ordinadors per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i batxillerat.

Culture et écologie, eTwinning.

Els alumnes de Francès de 2n ESO de La Plana participen al projecte internacional “Faisons connaissance” dins del programa Etwinning. Es tracta d’un projecte interdisciplinar en llengua francesa i italiana, en col·laboració amb L’Istituto Da Vinci-Ungaretti, de Fermo (Itàlia), i al que probablement s’afegiran altres centres europeus. Els objectius principals són la col·laboració i la comunicació entre adolescents d’altres països.

Llegeix més»

Equip de mediadors: la comunicació.

Avui l’equip de mediadors i mediadores de 2n d’ESO han treballat sobre la importància de la *comunicació* en la resolució de conflictes. Mitjançant la dinàmica han pogut identificar diferències entre comunicació unidireccional i bidireccional.

El llarg viatge del Richmond Oti.

Els alumnes de 2n han quedat completament captivats i corpresos pel llarg viatge que va haver de recórrer Richmond Oti, exalumne de La Plana, per arribar a Catalunya. Un viatge ple de sacrificis, pèrdues i por. I malgrat tot, la seva força de voluntat i resiliència l’ha permès convertir-se en jove amb un gran futur per davant. Gràcies Richmond.

Exposicions orals dels Treballs de Recerca

L’alumnat de 2n de batxillerat presentat els seus treballs entre els dies 18 i 28 de gener.

A continuació una petita mostra del talent, treball i creativitat que han demostrat.