Visita al Banc de sang i teixits de BCN. Activitat FOIX i + a la setmana de la ciència

Aquest any una de les sortides programades dins de les activitats del “FOIX i +” ha estat la visita al Banc de Sang i Teixits, situat a l’edifici Dr. Frederic Duran i Jordà de Barcelona. Alumnat de 2n de batxillerat, aquest dissabte 11 de novembre, va submergir-se en una visita guiada per aquest pilar del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que conté tots els elements biològics que es poden donar i que serveixen per salvar vides o curar malalties.
Acompanyats per un guia expert, van presenciar de ben a prop el funcionament intern d’aquest banc vital per a la salut regional i van ser testimonis de l’àmplia oferta d’activitats dutes a terme que no només es limiten a la sang, sinó també a la donació de cordó umbilical i de teixits. També van presenciar el Banc de Llet, on més de 600 mares proporcionen llet materna nutrient vital per a la supervivència de més de 500 nadons prematurs extrems. També van poder visitar els ultracongeladors on es conserven els teixits i les sales blanques que serveixen per fer teràpies avançades com les que es fan amb les cèl·lules mare extretes de la sang de cordó umbilical.

Kenneth Sandino, Víctor Sierra, alumnes de 2n de Batxillerat

Ma Cinta Quintero, professora de Biologia