Setmana de la ciència (12-16 novembre )

Els alumnes de segon d’ESO han realitzat durant la setmana de la ciència una pràctica de laboratori que consistia en esbrinar el material misteriós. La pregunta a investigar va ser: de què estan fetes les monedes de cinc cèntims? Vam calcular la densitat d’aquest material i vam descobrir que era de coure.

D’altra banda els alumnes de tercer d’ESO van investigar quin era el millor desinfectant. Per això van preparar un cultiu bacterià i van fer un “antibiograma” mullant cada disc en cadascun dels desinfectants, que van ser: alcohol, aigua oxigenada i betadine. El resultat per a la gran majoria dels grups va ser l’alcohol.

Finalment els alumnes de primer de batxillerat van observar la fecundació en els mol.luscs bivalves( musclos).

Totes tres experiències van agradar molt als alumnes com podeu veure en les fotografies que vam realitzar.