QU’EST-CE QUE LE POISSON D’AVRIL?

Malgré le confinement, la journée de la blague du 1er avril, Le Poisson d’avril,  est entrée chez nos élèves de français. Voulez-vous la découvrir? Lisez!

Durant el confinament, els alumnes de francès i algunes de les seves “mascotes” han descobert la festa  anomenada “ Le Poisson d’Avril”. La coneixeu?

A tots els països o a gairebé tots, hi ha un dia a l’any on la gent té el dret de fer bromes, riure’s de tot, explicar històries que no són veritat i que s’intenten fer creure als altres.

A Espanya seria el Dia dels Sant Innocents,  als països anglo-saxons seria All Fool’s day i a França seria Le Poisson d’avril que se celebra le premier avril (1/04).

Poisson en francès vol dir peix, i el que es fa és enganxar un peix a l’esquena de les persones amb qui ens creuem procurant que no se n’adonin!

També s’expliquen bromes fent veure que el que estem explicant és veritat. S’ha de dir molt convençuts i convençudes! Quan veiem que l’altre persona s’ho comença a creure, o quan veiem que la persona s’ha adonat que porta un peix enganxat a l’esquena és quan hem de dir : “Poisson d’avril!!”.

VOLEU VEURE QUINS “POISSONS D’AVRIL” MÉS BONICS HAN FET?

REGARDEZ, REGARDEZ!