Qualsevol nena pot arribar a fer de la recerca la seva professió? La resposta és afirmativa, i com a mostra, un botó!

El dissabte 11 de febrer va ser el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència i el nostre institut s’ha adherit, un any més, a aquesta efemèride. Ho fa amb una àmplia programació d’actes, des de realització de murals a visualització de pel·lícules i xerrades de científiques.

Les activitats, organitzades pel departament de ciències, tenen l’objectiu de donar visibilitat i veu a la tasca de les dones investigadores.  D’aquesta manera apropem a l’alumnat referents femenins, per tal de motivar les alumnes, promoure les vocacions científiques i trencar els mites al voltant del món de la recerca.

Destaquem la xerrada i posterior taller de la Dra. Llilianne Ganges, del Centre de Recerca en Sanitat Animal (IRTA-CreSA), que ha vingut al nostre institut carregada d’estris de laboratori i amb una gran il·lusió de donar a conèixer la seva trajectòria professional i poder apropar la ciència i la tecnologia als alumnes que cursen la matèria de biologia de 1r i 2n de batxillerat i els alumnes de 4t. d’ESO.

Al laboratori han realitzat unes PCRs LAMP i en només mitja hora han comprovat si una mostra era positiva al virus de la pesta porcina africana.

La Dra Llilianne Ganges molt amablement ens ha fet les explicacions necessàries per desenvolupar la pràctica de laboratori i ha dedicat tot un matí a mostrar als nostres alumnes la importància de coneixements interdisciplinaris com la llengua anglesa, les matemàtiques i l’ofimàtica que són completament necessaris en el món d’alt nivell de la recerca científica.

Mª Cinta Quintero Santiago, professora de biologia