Pràctiques de laboratori amb mosques de la fruita

Els alumnes de 1r de batxillerat a les pràctiques de la matèria optativa de Biomedicina hem pogut fer unes pràctiques amb unes petites mosques anomenades Drosophila melanogaster, també conegudes com a mosques del vinagre o de la fruita,  que ens ha subministrat el servei de préstec del Centre de recursos pedagògics específics de suport a la innovació i la recerca educativa (CESIRE).

Amb les lupes binoculars al laboratori vam poder observar si eren mascles o femelles ja que presenten dimorfisme sexual, el cos de la femella, vist des de dalt i des d’una visió lateral, és més ample, mentre que el del mascle és més estret. També, al ventre, el mascle té una taca fosca, mentre que la femella no la té.

Hem pogut comprovar la dificultat de manipular animals vius de mida molt petita i que a més a més volen. Les hem adormit ficant-les al congelador un minut per deixar-les immòbils i alhora no matar-les ja que hem pogut fer-les criar i veure ous, pupes, larves i fases adultes.

La Drosophila melanogaster és una espècie que usualment és utilitzada per a experimentació genètica ja que té pocs cromosomes i això facilita els estudis perquè el seu genoma és més senzill i el seu cicle de vida és curt.

Podeu veure unes fotos fetes pels alumnes on es veuen perfectament els caràcters biològics característics de la soca salvatge.

Diego Alameda González, alumne de 1r batxillerat científic