Noves caixes per ampliar el projecte de les caixes nius

El 27 d’octubre l’ornitòleg Jorge de Pedro ha visitat el nostre centre per presentar el projecte de conservació de la biodiversitat als nous alumnes de 1r d’ESO i realitzar una sessió de manteniment i revisió de les caixes.
Va ser una jornada científica molt entretinguda on els alumnes van ser molt participatius i van mostrar un gran interès tant per les aus com pels ratpenats que són els veritables protagonistes del nostre projecte.
En concret què van fer els alumnes? Doncs van pintar les caixes penjades el curs passat amb una capa d’oli de lli ecològic sense secant, per evitar que amb la humitat de l’hivern la fusta es podreixi. A més van penjar 4 noves caixes niu al voltant de l’institut i també van omplir les menjadores de llavors i cacauets. Es van revisar les caixes refugi de ratpenats amb l’endoscopi i vam veure que no hi havia cap quiròpter al seu interior, no perdem l’esperança i esperem que tinguin èxit ben aviat.

María Cinta Quintero Santiago