L’orquestra del Foix

Aquests darrers dies els alumnes de 1r d’ESO C hem fet un mural sobre l’orquestra simfònica a l’aula de música. Hem conegut tots els instruments que formen part d’una orquestra i per fer-ho hem classificat els instruments de corda, de vent i de percussió.

Primer, el professor de música ens va demanar que cadascú imprimís un instrument a casa (clarinets, timbals, bombo, flautes, fagots, violins…). Un cop a classe vam treballar en grups, alguns alumnes van calcar les imatges impreses, altres alumnes van retallar les figures perquè altres companys poguessin enganxar-les al mural.

A cada família musical li hem assignat un color per poder diferenciar cadascun dels instruments, a la família de corda li hem assignat el color verd, a la família de vent li hem assignat el color vermell i la família de percussió li hem assignat el color groc. També hem treballat la posició que ocupa cada grup d’instruments dins l’orquestra, a dalt de tot es troben els instruments de percussió, a sota d’aquests els de vent tant de vent-fusta com vent-metall, per sota es poden trobar els instruments de corda. Ens ha quedat molt colorit!

Mentre fèiem aquest mural hem pogut gaudir de la música d’aquests instruments escoltant com sonaven per conèixer-los millor i aprendre a diferenciar-los. També hem gaudit escoltant vàries orquestres simfòniques, la que més ens ha agradat ha estat la Sinfònia FSO interpretant “Harry Potter”.

Amb aquest projecte hem disfrutat i ens ha anat molt bé per aprendre els instruments que no coneixíem i quina és la posició que ocupen dins de l’orquestra.

P. G. A., alumne de 1r ESO C