L’obra ‘El Jan i els iguanodons’, guanyadora del primer premi del concurs ‘Històries fòssils’

L’alumne MagÍ Mas de 1r d’ESO D ha quedat primer en la seva categoria d’alumnes d’entre 11 i 13 anys. En aquesta desena edició del concurs de contes i relats científics Històries Fòssils que organitza l’Institut Català de Paleontologia (ICP) de Sabadell, els alumnes havien d’escriure una història on el protagonista fos l’Ogresuchus furatus, un petit cocodril que va viure a Catalunya fa més de 70 milions d’anys.

En aquesta desena convocatòria s’havien presentat 81 relats i el nostre alumne ha estat escollit com a primer guanyador amb un conte que parla de la relació entre els dinosaures herbívors i els carnívors. L’alumne s’havia documentat i va explicar molt bé com aquests cocodrils vivien a prop dels nius dels Titanosaures per així alimentar-se de les cries quan acabaven de sortir dels ous.

A l’acte que va tenir lloc al Museu de Paleontologia la tarda del divendres 30 d’abril. El nostre alumne va llegir el seu relat davant dels guardonats, familiars i jurat. Tot seguit va rebre per part del museu un diploma i una sèrie de regals com per exemple entrades per gaudir amb la seva família de l’espai Dinosfera a Coll de Nargó a Lleida.

Podeu llegir el seu conte adjunt a continuació. I, aquí, podeu llegir-ne la notícia que n’ha fet l’ICP.

Enhorabona, Magí!!

Mª Cinta Quintero Santiago, professora de biologia