La Marató

La setmana del 23 al 26 d’octubre es van celebrar al nostre institut les xerrades de la Marató de TV3. El tema escollit d’aquest any ha estat la salut sexual i reproductiva. Els destinataris  de les xerrades han estat tots els cursos de  l’ESO i el primer de batxillerat  científic.

La sensibilització sobre la prevenció en l’àmbit de la salut sexual i reproductiva és cabdal.Aquestes xerrades han conscienciat i informat al jovent, sobre el fet que SSIR(salut sexual i reproductiva) té un efecte profund al llarg de tota la vida.

Les xerrades han tingut una duración d’una hora i la metodologia, novedosa aquest any, ha sigut que a partir de vídeos Tic-Toc curts han anat introduint els diferents temes.S’ha parlat de patologies i complicacions relacionades amb l’aparell reproductor, d’infeccions de transmissió sexual,dolor pevià, vaginisme, esterilitat,problemes en el part i el càncer de mama entre d’altres. Esperem que això contribueixi, almenys en part,  a que  el nostre alumnat prengui les decisions adequades vers la seva salut sexual i reproductiva quan arribi el moment.