Guanyadores del concurs d’Històries fòssils

Enguany l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont ha convocat la dotzena edició del concurs de contes “Històries fòssils”, un concurs literari infantil-juvenil d’històries curtes al voltant de la paleontologia.

Enguany la protagonista dels relats científics escollida ha estat la Dra. Lourdes Casanovas, investigadora jubilada del centre. D’aquesta manera el  Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont posa el focus sobre les dones científiques que des de l’Antic Egipte fins ara han estat, per raó de gènere, silenciades, apartades o directament esborrades de la història de la ciència.

Els premis es van lliurar el dia 28 d’abril de 2023, en un acte amb motiu de la celebració de Sant Jordi al Museu de l’ICP i vam gaudir de la presència de la paleontòloga sabadellenca.

El premi va consistir en entrades gratuïtes per a l’espai Dinosfera, al Centre d’Interpretació del Montsec de Meià i al Museu de la Conca Dellà, tres espais museogràfics dedicats als dinosaures. També es va donar un obsequi promocional a cadascun dels guanyadors.

Les dues alumnes guanyadores de 3r d’ESO que han quedat en 2na i 3ra posició són la Nerea Sardà amb el seu relat anomenat «Passió per la història» i l’Elsa Ruíz «Sóc la Lourdes i aquesta és la meva història».

Mª Cinta Quintero Santiago, professora de biologia