Global Scholars : Video-xats amb Pavlodar i Taipei

Global Scholars : Video chats amb Pavlodar i Taipei

Aquesta setmana hem fet dues videoconferències amb alumnes de 2n ESO, una amb Pavlodar (Kazakhstan) i l’altre amb Taipei (Taiwan).

Amb els alumnes del Nazarbayev Intellectual School of Chemistry and Biology in Pavlodar de Kazakhstan hem parlat de l’escola, dels nostres projectes a Global Scholar i les mesures que prenem a l’escola i ciutat amb la COVID. La seva professora Bakytgul, molt amablement, ha possibilitat aquest videoxat encara que els seus alumnes fan classe en línia i ha estat una mica complicat tot plegat.

Quan parlàvem de cultura i tradicions una alumna de la nostra escola ha tocat la guitarra amb el tema Nothing Else Matters de Metallica i ha rebut molts aplaudiments de tothom.

Amb Taipei ja fa temps que treballem, aquest cop hem parlat amb l’amable professora Gladys i els seus alumnes de la TAIPEI MUNICIPAL MINSHEN JUNIOR HIGH SCHOOL. Ens hem volgut centrar en festivitats i festivals de la nostra cultura.

Els alumnes de Taipei ens han parlat de l’Any Nou Xinès i ens han tocat instruments i han cantat cançons molt boniques. Ens han explicat el significat del color de les taronges a la taula de Nadal com expressió de riquesa, i que el hongbao (红包) literalment «paquet vermell», és un element fonamental de l’Any Nou Xinès. Es considera que el diner que conté donarà bona sort. També hem après quin animal som segons el calendari xinès i els atributs positius que posseeix.

Ha estat curiós veure que tenen una llegenda amb relació a un drac devorador al qual espantaven utilitzant el color vermell davant portes i finestres, i amb focs d’artifici. Nosaltres els hem explicat la nostra tradició de Sant Jordi i hem fet una petita representació que els ha agradat molt.

També els hem explicat el Nadal a Catalunya, els nostres menjars, decoració, els Reis d’Orient, etc. i els hem cantat una nadala.

Aquests contactes interactius en directe ens proporcionen una visió molt més ampla del món, d’altres cultures i maneres de fer i ens engresca a aprendre més i més per poder comunicar-nos amb els nostres peers de Global Scholars.

Mercè Ramos

1. Marina Amargós Parra, Alba Ballesta Roosli, Paula Ruiz Jímenez .

Paula, Alba and I really enjoyed participating in the project to do a video conference with Pavlodar. We liked it a lot because we had never had contact or talked to children from other countries. We also learned a lot about their traditions and customs. Hopefully another day they will do some video conferencing with Pavlodar again as it was a lot of fun and entertaining.

1. Eric

A mí me a parecido muy divertido hablar con gente de otro país para conocer nuevas tradiciones y otras culturas.

2. Alexandra Moreno Polo

It was fun to do a video chat with people from another country. I liked to know some things from outside Spain and learn more about life in a different country. I wish that our next video chat be as interesting as this!