Fàbrica de superherois

Coneixeu en Finitron? Sabeu qui és la Black-Puma? I la Polygon girl? Pot ser no heu sentit mai a parlar d’Enamoraman? Qui és realment en Replayman? Sabeu que pot fer El Sobrecitos? No, no són un ocell, ni tampoc són un avió….són alguns dels nous superherois creats pels nostres alumnes de primer de la ESO!!!

El projecte s’emmarca dins del curs de matemàtiques, concretament l’àrea de geometria, si bé té una clara vocació transversal. Tots i totes han exprimit el seu enginy i creativitat per fabricar una nova col·lecció de superherois, amb algun que altre antiheroi, per tal de combatre el mal o, si més no, donar una forta sacsejada i un merescut relleu als mítics herois de la Marvel. Més enllà d’idear un nou personatge, han hagut d’il·lustrar-lo i explicar el seu origen, les seves peripècies i les seves virtuts sobrenaturals. A més, han dissenyat el seu logotip representatiu, és a dir, la icona que els identifica. Posteriorment, han dissenyat també dos “gobos” circulars de 5 cm de radi per tal de projectar-los al cel en forma de reclam, com feien els habitants de Gotham amb la “bat call”. El disseny del primer gobo (obstacle a la llum) requeria l’ús exclusiu de figures geomètriques treballades a classe i el segon havia de ser forçosament irregular. En acabar el disseny, cada alumne ha calculat la superfície opaca de cada gobo mitjançant els mètodes pertinents en cada cas. A les imatges trobeu la mostra que hem fet de la nova família de superherois i superheroïnes 100% Made in Foix. Esperem que us agradi!