Exploration du cinéma francophone: « La promesse » à la Filmoteca de Catalunya

Nous sommes enchantés de partager avec vous une expérience enrichissante vécue par nos élèves de 3ème ESO de français à la Filmoteca de Catalunya.

En ce jour spécial, le 20 mars, Journée de la Francophonie, nos élèves ont eu l’opportunité de découvrir “La Promesse”, un chef-d’œuvre cinématographique réalisé par les frères Dardenne. Ce film belge acclamé par la critique explore des thèmes sociaux complexes tout en suscitant une réflexion profonde sur la moralité, la responsabilité et la loyauté.

Cette projection à la Filmoteca de Catalunya a permis à nos élèves de plonger dans la richesse de la culture francophone à travers le prisme du cinéma. De plus, ils ont eu l’occasion de découvrir les installations de la Filmoteca, un lieu emblématique dédié à la préservation et à la diffusion du patrimoine cinématographique.

Voici quelques impressions que les élèves ont écrites sur cette expérience immersive et éducative lors du voyage de retour en train :

”M’ha agradat molt aquesta peli, ha sigut molt xula i ens ha fet pensar en com és la gent”

“M’ha sembat una bona pel.lícula per ser tan antiga i m’ho he passat molt bé, en general m’ha agradat molt!”

“M’ha semblat molt bona activitat per fer ja que pots aprendre molt només veient una pel.lícula i la recomano molt. I a més he après una mica més de l’idioma”

“M’ha semblat un bona activitat ja que la pel.lícula que hem vist ha estat bastant entretinguda per mi i anar per Barcelona amb els companys també m’ha agradat molt. Sortir algunes vegades en comptes d’anar sempre a l’institut és un bon descans”

“M’ha semblat una activitat molt divertida que tornaria a fer, ja que la pel.líula ha sigut entretinguda i parla d’una cosa molt important com és l’emigració”

“Crec que la pel.lícula ha estat molt interessant i a nivel social es veu la crua realitat de la misèria i de l’acollida feta erròniament a migramts. En quant a l’àmbit lingüístic, se m’ha fet fàcil entendre certs diàlegs. Penso que es podria tornar a fer de cara el curs següent”

“ Ha estat molt entretinguda! M’ha fet reflexionar sobre els meus valors ètics.”

“Ha estat interessant encara que una mica confusa. Però m’ha servit per aprendre sobre la immigració il.legal”

“Ha estat una pel.lícula molt xula ja que porta una història molt emocionant”

“ Aquesta activitat ens ha agradat perquè ha estat bé i ha estat divertit. La pel.lícula ens ha agradat i ens agradaría tornar a repetir-ho, hem après bastant”

“Ce film c’est top! Encara que una mica avorrida ha estat molt bonica i emotiva”

Leur bonne participation et leur prédisposition ont contribué à faire de cette journée une réussite mémorable. Un vrai plaisir! Merci à tous et toutes!