Entre la vida i la mort. Les assignatures de Religió i Visual i Plàstica treballen la figura de l’artista japonesa Yayoi Kusama

Aquest any els alumnes de 1ESO està duent a terme el projecte de centre No al toxto, vinculat al projecte d’Escola Verda.

Any rere any, en aquest curs, agafem un referent artístic per basar-nos en la seva obra i treballar-lo transversalment amb altres matèries. Aquest curs hem escollit a una artista japonesa, Yayoi Kusama, que empra el seu art per no suïcidar-se. L’artista s’ajuda del seu art per tal de superar la seva malaltia mental i seguir en aquest món.

Aquest curs hem cregut interessant treballar transversalment amb Religió, on els alumnes d’aquesta matèria treballaran la cultura japonesa i la línia tan fina que hi ha entre la vida i la mort. En aquesta assignatura es donarà a conèixer la nena de les grues, que crea per superar la seva malaltia, i de la unió les dues matèries, els alumnes de 1r d’ESO treballen, des de l’art, una problemàtica sanitària com és la Covid-19, que està ocasionant en moltes famílies un buit important de gent estimada.

Els àmbits que treballem són els següents:

Àmbit artístic: Donem a conèixer una problemàtica social sanitària, com és la Covid-19, a través de l’obra de My Eternal Soul de Yayoi Kusama, introduint patrons repetitius i la tècnica del zetangle

Àmbit de religió: Es treballa la cultura japonesa i la fina línia que separa la vida de la mort a través de l’artista Yayoi Kusama i la nena de les grues Sadako Sasaki.

Com que aquest curs cada grup treballa algunes assignatures en bloc per trimestre, el resultat final no el podrem conèixer fins que tots els alumnes facin ambdues assignatures. Al final hi haurà una gran ofrena de grues fetes de papiroflèxia per tal de superar aquesta problemàtica que ens assola.