Els alumnes d’electromecànica visiten el Circuit de Catalunya

El passat divendres 5 d’abril, ens vam reunir tots els alumnes, els professors i les professores de tots els grups del cicle formatiu de grau mig d’electromecànica de vehicles per visitar el Circuit de Catalunya a Montmeló per viure junts l’experiència “Espíritu de Monjuïc”.

Cotxes de carreres d’arreu, especialment vinguts de França, es preparaven per competir una vegada més com ho havien fet al circuit de la muntanya de Montjuïc a Barcelona. Agrupats per models i per anys estaven allà per lluir-se i guanyar. Com ens podríem engalanar nosaltres per assistir a una primera cita, els cotxes mostraven els seus motors lluents com la plata i afinaven com la merla quan cerca l’admiració de la femella. Una volta de cargol més pot ser clau.

És l’hora i fan cap al circ, per donar-hi voltes, per guanyar un segon al rival en cada revolt. A boxes bull la sang. Equips de mecànics posen a punt eines i recanvis. No pot faltar res. Quan sigui el moment l’equip entrarà en la cursa i treballaran perfectament sincronitzats per guanyar més segons al rival. La seva intervenció en el joc és clau. Cap error és possible i la volta de clau la donen ells.

Mentrestant, l’equip del J.V.Foix observa i gaudeix de l’espectacle, compartint visions, sensacions i la pròpia experiència Espíritu de Montjuïc. Tots i totes veiem en marxa una realitat més fora de la rutina dels tallers de l’institut, teixint el futur i segurament també amistats.

L’experiència s’ho val.