El Foix i + va a Tarraco

Un grup de 22 alumnes de 4t de l’ESO, de 1r i 2n de Batxillerat, juntament amb tres professors han anat el proppassat dissabte a Tarragona, ja que ha començat el XXII festival de TarracoViva, en el que hi ha recreacions històriques, xerrades, monòlegs i diferents aspectes que posen en relleu el patrimoni romà de la ciutat.

El grup va sortir de l’Estació de Sants a les 10 i van baixar amb tren fins a la ciutat. D’allà, aprofitant que l’Ignasi, professor de Llatí, els acompanyava, van poder veure (amb explicació inclosa) una representació de la ciutat romana i una maqueta que els va ajudar a situar-se en el context de la fundació i de la situació geogràfica de l’antiga colònia. Van poder fer una passejada, també, per les muralles.

A la tarda, havent dinat, van visitar les restes del Circ, la torre del Pretori i una recreació històrica que explicava el fenomen dels Gladiadors a l’antiguitat. Els alumnes van descobrir de quina manera un antic ritus funerari va esdevenir en un dels espectacles més cotitzats del món antic.

En acabat, van poder veure l’amfiteatre romà tarragoní i van agafar el tren de tornada a les 20.

Va ser un gran dia que van gaudir tots moltíssim.