Comencen les proves d’Avaluació de competències bàsiques de 4t.

Demà,16 de febrer, els alumnes de 4t de tota Catalunya faran les proves Competències bàsiques.
Són unes proves que convoca i prepara el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.
Les proves tenen un caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres.
L’avaluació serveix per mostrar la situació del sistema educatiu català i la de cadascun dels centres. Això permet que cada institut pugui adoptar les mesures de millora adequades a la seva situació.
A més, aquestes proves proporcionen una informació complementària a l’obtinguda pel professorat de 4t que ajuda a orientar el futur del nostre alumnat en acabar l’escolarització obligatòria.

Les proves avaluen algunes de les competències que necessitaran els nois i noies de 4t tant per seguir estudiant com per entrar al món laboral:

• comprendre el que es llegeix,
  • expressar-se amb claredat i correcció, tenir un nivell bàsic d’una llengua estrangera,
  • saber resoldre problemes matemàtics semblants als que s’ha de resoldre a la teva vida quotidiana i
  • buscar solucions a situacions diverses amb l’ús del coneixement científic i tecnològic

Per a saber-ne més, descarrega’t

Full informatiu per a les famílies

Full informatiu per estudiants