Conferències de Batxillerat de la SEEC

El passat 22 de gener, els alumnes de Llatí i de Grec de 2n de Batxillerat van anar a la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona, l’edifici del s. XIX que es troba al centre de la ciutat. Allà van poder sentir dues conferències a càrrec de dos professors universitaris relacionades amb el contingut que entra a les PAU i organitzades per la Secció Catalana de la Sociedad Española de Estudios Clásicos.

La conferència de llatí, titulada Faetont, un mite immortal, va versar sobre el mite del carro del sol. La de grec, titulada Odisseu i les dones, tractava sobre la figura femenina en un dels primers poemes de la cultura occidental, l’Odissea.

Acabades les conferències, van poder passejar per la biblioteca, una de les més importants de Catalunya, que allotja manuscrits del s. XIV i pels jardins de la universitat, que van ser el primer parc botànic de la capital catalana.

Aquesta sortida, més enllà del contingut acadèmic, busca el contacte amb el món universitari per part d’alumnes que acaben aviat els seus estudis postobligatoris, i el coneixement, per part de l’alumnat, de com es desenvolupa un dels centres de coneixement més importants del país.