Concurs Odissea

Avui, 24 alumnes del J.V. Foix inicien una el seu recorregut pel concurs Odissea. Durant quatre dies, hauran de cercar la resposta a preguntes relacionades amb l’art en l’antiguitat, que els durà a enfrontar-se a més de 1150 alumnes de tot Catalunya.

Alumnes de 3r i 4t de l’ESO, així com dels dos cursos de Batxillerat, s’han animat, un any més, per a enfrontar aquesta Odissea.

Cada dia hauran de respondre tres preguntes sobre una temàtica concreta:

• 1r dia: l’art en la mitologia grega i romana.
  • 2n dia: l’art en la vida quotidiana a Grècia i Roma.
  • 3r dia: l’art en la història i institucions grecollatines.

El 4t dia hauran de respondre 10 preguntes-pista. La inicial de cadascuna d’aquestes respostes, els donarà la resposta de la superpregunta, una qüestió d’una dificultat major a la resta.

Aquest concurs, que ja ha arribat a la seva XI edició, té dues fases: una autonòmica i, per als vencedors d’aquesta, una d’estatal. Més de 5600 alumnes de tot l’estat espanyol s’uniran, aquesta setmana, per respondre qüestions i cercar totes les vies per trobar resposta: llibres, internet, lectures dels autors clàssics… Tota una Odissea que els durà pels camins del saber!