Classe AICLE-CLIL: història en anglès a 1r d’ESO

Fa un parell de setmanes, i aprofitant la formació del nostre professorat en tècniques AICLE, hem posat en pràctica una primera experiència treballant aquesta vessant educativa.
Fer una classe d’història en anglès té els seus reptes, has de preparar molt bé les activitats i ajudar als alumnes amb el contingut i el vocabulari (scaffolding) .

Vam fer dues sessions el tema de les quals va ser l’Edat Mitjana i l’època feudal. A la primera van treballar el contingut general i a la segona, les activitats relacionades.

Una vegada entenen el sentit de la feina, tal com  es pot veure al vídeo, els resultats són molt positius, els alumnes s’engresquen a participar en activitats dinàmiques que milloren la seva competència històrica i el seu coneixement de l’anglès, fent un ús pràctic i significatiu de la llengua a l’aula.

Finalment hi va haver una auto-avaluació, on els alumnes donaven opinió de les classes i les activitats. Segons els resultats podem estar satisfets d’aquest primer contacte amb la metodologia AICLE –CLIL i esperem que es pugui implementar en pròxims cursos acadèmics.

1. Mario acuña sanchez

Was a great experiance, I enjoy it, but I didn’t participate because I had shy, as well read in English was funny because the class laugh, in summary, I would like repeat again.