Anellament d’ocells

Aquest 28 de març ha estat un dia especial per a tots els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, ja que han pogut veure de ben a prop les aus que viuen als boscos que envolten el nostre institut.
L’anellador expert de l’Institut Català d’Ornitologia, Jorge de Pedro, de manera totalment altruista, ens ha introduït en el món de l’anellament científic i hem pogut gaudir d’una jornada en què hem manipulat nou ocells, entre ells una merla femella, mallerengues de tres espècies diferents, tallarols capnegres i un curiós raspinell. Els hem mesurat plomes, pesat i valorat el seu estat de salut.
Alguns dels alumnes han pogut alliberar els ocells i, francament, s’ho han passat d’allò més bé. Però el més important i aquest era objectiu de la jornada és que han conegut les espècies d’aus més freqüents a Catalunya: això farà que les estimin més i vulguin ajudar a conservar la biodiversitat del nostre medi natural.
Us recomanem que veieu el videoresum de la jornada elaborat per un alumne de 3r de l’ESO.

Mª Cinta Quintero Santiago, professora de biologia de l’institut