Anellament d’ocells

El dia 3, els alumnes de 1r d’ESO C i la professora d’Educació visual i plàstica, Susana Novoa, han acompanyat al Jorge de Pedro, ornitòleg, col·laborador amb el J.V. Foix a revisar algunes de les cases d’ocells que es van penjar als voltants del centre fa uns anys.
Com cada primavera els ocells fan els seus nius dins i juntament amb en Jorge les visitem per comptar ous i anellar els pollets, en cas que hi hagi i tinguin la grandària mínima per ser anellats.
Van trobar bastantes cases amb ous i una amb pollets que van veure anellar. Les anelles metàl·liques porten un nombre que correspon a un cens i la de color, blanc, en aquest cas, correspon a l’any, per exemple les blanques seran ocells nascuts a la primavera del 2023, les blaves el 2024, verdes 2025 o altres colors que s’hagin decidit prèviament per portar un control de les aus.
A terra a prop dels nius hem trobat uns feixos de llentiscle fets i cordats llestos per recollir i vendre a les floristeries. El llentiscle produeix uns fruits que son menjar pels ocells i tallar-lo minva la quantitat de menjar de les aus reduint la seva possibilitat de supervivència.

1. Cristina A. P.

Que wai que els ocells hagin anidat en les caixes niu un any més.

Quina forma més bonica d’apropar la natura a l’alumnat.

Molt fan d’aquesta activitat. A seguir.

Una abraçada