30 de gener- Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

El dia 30 de gener és el Dia Escolar de la No-Violència i de la Pau.

Per què se celebra aquest dia? Se celebra aquest dia en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, assassinat el 30 de gener de 1948.

Mahatma Gandhi (Índia 1969- 1948) va ser un líder pacifista que va defensar i promoure la NO-VIOLÈNCIA i la RESISTÈNCIA PACÍFICA envers tota mena d’injustícia.

Així doncs, hem fet un recorregut per la seva vida, les seves accions, el seu missatge i hem recordat la importància dels VALORS com la PAU i la JUSTÍCIA com a motor per aconseguir un món millor.

Com a resultat els i les alumnes han elaborat un mural on han recollit els fets destacats de la seva biografia, les frases i missatges que més els ha agradat de Gandhi i la paraula PAU en 20 idiomes.

Aquí us deixem algunes frases destacades de Gandhi escollides pels i les alumnes sobre les quals hem reflexionat:

Ull per ull i el món quedarà cec.

Tu i jo no som més que una sola cosa. No et puc fer mal sense ferir-me.

No hi ha camins per la pau, la pau és el camí.

Sigues el canvi que vols veure al món.

El futur depèn del que facis avui.

La meva vida és el missatge.

La violència és la por als ideals de l’altre.

Si en voleu saber més, doneu un cop d’ull al mural!

Professora: Salut Domènech