26 de setembre, dia europeu de les llengües

Els alumnes de Llatí: llengua i cultura de 4t de l’ESO, i els alumnes de Llengua i cultura gregues i Llengua i cultura llatines de 1r de Batxillerat, han estat treballant les diferents llengües que es parlen a Europa, ja que el dia 26 de setembre va ser el Dia europeu de les Llengües. Han descobert que la gran majoria estan emparentades entre elles, de manera directa o indirecta.

Algunes estan emparentades i provenen de la mateixa llengua: el llatí, el grec, el protogermànic… Aquest conjunt creen subfamílies lingüístiques, atès que la gran família lingüística és la indoeuropea. La llengua indoeuropea, que és una llengua hipotètica de la que no tenim cap testimoni, va ser la llengua anterior del llatí, del grec, del protogermànic que després se separarien i crearien tantíssimes altres llengües.

Us deixem aquí un recull de fotografies perquè veieu la feina que han fet!