Què és?
El servei d’assessorament en la formació professional té per objectiu definir i orientar un itinerari formatiu i professional de les persones adultes interessades per aconseguir millorar-ne la qualificació.
Durant el procés d’assessorament, que es desenvolupa al llarg de 2 o 3 sessions presencials al centre, les persones aporten tota la documentació de què disposa perquè li sigui valorat l’expedient formatiu i laboral.
Com a resultat del procés les persones obtenen un informe d’assessorament que conté el seu itinerari amb les recomanacions per dur-lo a terme.
Aquest informe és un requisit previ per sol·licitar el servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges que s’hagin assolit mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
Què ofereix als usuaris i usuàries?
- Disposar de forma individual d’un assessor especialista en una família professional que els ajudarà a identificar les seves capacitats, interessos i el seu objectiu professional al llarg de diferents sessions de treball.
- Entendre les possibilitats que m’ofereix el sistema de Formació Professional i com poden beneficiar-se’n.
- Saber si la seva experiència laboral es pot reconèixer acadèmicament per continguts d’un cicle formatiu, i què ha de fer per aconseguir-ho.
- Conèixer si els cursos de formació que ha realitzat tenen reconeixement acadèmic i en quina mesura els poden ajudar a assolir un títol de Formació Professional.
- Assessorament per decidir l’estratègia de formació que millor s’adapti als seus interessos, trajectòria professional i al temps de què disposen.
- Disposar d’un informe d’assessorament amb un pla de treball personalitzat amb les indicacions sobre les actuacions que ha de fer, i informacions pràctiques per assolir un títol de Formació Professional.
- L’informe d’assessorament obtingut és un requisit per presentar-se al servei de reconeixement de l’experiència laboral.
Destinataris
Persones amb experiència laboral i formació prèvia que estan interessades a millorar la seva qualificació i que volen rebre assessorament personalitzat per aconseguir-ho.
Import del servei
60 euros en centres públics del Departament d’Ensenyament.
Nombre de vacants:
Cada any el centre publica el nombre de vacants per a cada especialitat i el calendari de preinscripció.
Criteris d’admissió
L’ordre d’admissió es fa d’acord amb l’edat de la persona sol·licitant (de més edat a menys edat)
Publicació de llistes de persones admeses
Les llistes de les persones admeses al servei d’assessorament i de les places de reserva es publiquen en aquesta web.
La publicació es fa, com a màxim, 7 dies hàbils (sense comptar dissabtes i dies festius del centre) després del termini de presentació de sol·licituds.
Tràmits a fer a a partir del moment que la persona ha estat admesa i documentació que cal aportar.
Llistat de documentació que cal presentar el dia de la sessió informativa
- La sol·licitud d’inscripció al procés d’assessorament SIGNADA
- Copia Document nacional d’identitat o document d’identitat equivalent.
- Resguard de pagament del preu del servei: 60€ ingressats al compte 2100 0014 11 0200667727 de l’entitat CAIXABANK, SA.
- Document justificatiu de la bonificació o l’exempció del preu públic, si és el cas.