L’Institut Joan Segura i Valls clou el primer trimestre del curs 2016-2017

20161222_11122120161222_11060420161222_111009

El dia 22 de desembre alumnes i professors realitzaren activitats diverses per festejar l’arribada de les vacances nadalenques. Així doncs, després de dues hores de classe ordinària, ocupàrem lloc al nostre gimnàs. Allí es presentà un recull de les diverses activitats desenvolupades durant els primers tres mesos del curs 2016-2017. També es lliuraren els premis dels dos concursos organitzats en aquest trimestre: d’una banda, el Concurs Shakespeare, que intentava recollir informació sobre l’autor anglès i la seva obra (guanyadora Meritxell Gual); d’altra, el concurs de fotografia, sota el títol, Verona VS Santa Coloma (guanyadores: Joana Onutu i Lara Balcells).

Tot seguit, durant l’esbarjo, vam poder assaborir la coca amb xocolata, servida pels alumnes de 4t d’ESO i subvencionada per l’AMPA de l’institut.

Finalment els alumnes es distribuïren en els diversos tallers organitzats per professors i professionals: futbol camp, fem galetes, fem un pastís, bàdminton i ioga. Cal dir que per realitzar els tallers de cuina va ser molt valuosa l’ajuda de l’Associació de dones colomines, a qui volem agrair la seva col·laboració. També destaquem les classes de ioga realitzades per la Nuri Esteve, a qui també estem molt agraïts.

Pel que fa a les activitats del primer trimestre, hi ha hagut força col·laboració amb entitats, associacions i institucions locals. Així doncs, una trentena d’alumnes participaren en el Recapte d’aliments, al costat de Càritas i el Banc d’Aliments, amb la seva presència a supermercats locals els dies 25 i 26 de novembre. A banda d’aquesta acció municipal, també al centre i organitzat des de l’àrea d’emprenedoria, es recolliren aliments que foren cedits a les mateixes entitats. Com és tradicional, una altra actuació organitzada pel municipi ha estat la cantata i lliurament de postals nadalenques al Centre sòciosanitari de la Mare del Déu del Carme.

Durant aquest trimestre s’han realitzat o iniciat diverses activitats que es desenvoluparan durant el curs. Així doncs, hem assistit a la representació de l’obra de  teatre en anglès “Change the Channel” a l’Estrella, que pretenia desenvolupar la competència lingüística en llengua estrangera. Amb aquest mateix objectiu hem gaudit de la presència del professor francès Vladimir Saric (provinent del programa Estancias profesionales), que ha intervingut en classes de llengua anglesa i francesa durant dues setmanes. D’altra banda, s’han iniciat les activitats prèvies a l’intercanvi amb l’institut de secundària Sacré Concéption, de Laval (França). Un grup d’alumnes realitzarà una estada en aquella ciutat de la Bretanya i  seran acollidors a Santa Coloma. Aquest intercanvi vol promoure el coneixement d’altres cultures i l’ampliació de les competències lingüístiques i socials del nostre alumnat.

Finalment, destaquem la continuïtat del projecte TrAc del nostre centre, que pretén acostar el nostre alumnat a l’actualitat. El projecte versarà enguany sobre William Shakespeare, i especialment, vers la seva obra Romeu i Julieta, que serà versionada i representada a finals del segon trimestre. Amb relació a aquest projecte, voldríem esmentar el Flashmob del centre, realitzat com a activitat TrAc per part de l’àrea d’Educació Física amb tot l’alumnat del centre i que es basà enguany en la lluita entre les dues famílies (Capuleto i Montesco).

Per acabar aquest repàs, parlem també de les diverses xerrades  al centre sobre internet, pràctiques socials, la marató, i el cicle sobre educació financera ofert a 4t d’ESO.