Departament de Tecnologia

El Departament de Tecnologia està integrat per:

• Guiller Mellado (gmellado@insfortpius.cat)
  • Àgueda Bosch (abosch@insfortpius.cat)
  • Joan Fonoll (jfonoll@insfortpius.cat)
  • Marc Gil (marcgil@insfortpius.cat)
  • Bernat Ríos (brios@insfortpius.cat)

El Departament de Tecnologia treballa l’adquisició de les competències dels nostres alumnes des d’una perspectiva constructivista basada en l’aplicació dels passos del Procés Tecnològic en la realització de projectes de construcció.

Fem servir metodologies actives com l’aprenentatge basat en la resolució de problemes per l’adquisició dels sabers. Sempre que ens és possible, contextualitzem l’aprenentatge apropant-lo a la seva realitat més propera fomentant la participació en el procés de construcció de l’aprenentatge. Els acompanyem amb les preguntes adients per despertar la curiositat i les ganes d’explicar per què passen les coses que observen al seu entorn i com estan fets els objectes quotidians que els envolten.

Cada setmana anem a treballar al taller de tecnologia per realitzar la part constructiva del projecte personalitzat que desenvolupa el nostre alumnat i complementar els sabers a través d’experiències pràctiques. A més, els nostres alumnes s’introdueixen en cada curs dins del món de la informàtica aprenent a programar en diferents entorns (Scratch, AppInventor, Processing,…) i a utilitzar les eines informàtiques que tenen al seu abast (G-Suite, Audacity, SketchUp, SweetHome,…)

Des del Departament de Tecnologia pretenem que els aprenentatges adquirits fomentin l’esperit crític de l’alumnat i el seu coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Aquest curs hem introduït a 1r de la ESO la matèria d’Acollida Digital i Presentacions Orals per poder-los donar el suport, tant informàtic com lingüístic, que utilitzaran en els cursos següents.

Complementem les activitats de l’aula amb sortides i tallers.