Participació al Repte Experimenta URV

L’alumnat de la matèria optativa de 1r d’ESO Petites Investigacions ha participat en el Repte Experimenta organitzat per l’URV amb la col·laboració de diferents empreses i tres d’ells han guanyat entrades per a Port Aventura en un sorteig entre els participants. Els afortunats han sigut Bibi Bacha Yousaf, Joaquin Giné i Lola Bonfill.
El Repte d’aquest curs estava relacionat amb l’obra de Joan Oró, bioquímic català que va investigar l’origen de la vida a la Terra.
Fent servir una plataforma amb un format gamificat i realitzant diversos experiments, l’alumnat ha anant obtenint “proves” per resoldre un cas policial fictici. Aquest projecte ha servit per introduir a l’alumnat en l’experimentació científica, el mètode científic i en alguns conceptes químics o bioquímics. Hem treballat la diferència entre reaccions químiques endotèrmiques i exotèrmiques, la relació entre la pressió i la temperatura d’un gas, l’osmosi i l’ADN.