Les proves Cangur, a càrrec de Jordi Payró.

LES PROVES CANGUR

Des de meitats de la dècada dels 90 la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) convoca les proves Cangur dins el marc de l’organització internacional “Le Kangourou sans frontières”. Aquesta idea es va importar d’un grup de professors australians i d’aquí el nom de l’activitat.

La competició es porta a terme anualment el mes de març. Les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques.

Un dels objectius és acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes i potenciar el raonament a través de la seva resolució.

El número d’alumnes d’ESO augmenta any rere any i aquest any 2019 hi ha hagut una participació de 72185 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO i de 11292 alumnes de 4t d’ESO a tot Catalunya.

L’institut Badia i Margarit va apostar per aquesta activitat des del seu origen i amb la participació de tot l’alumnat del nostre centre. Enguany hem celebrat ja el nostre quart any en aquesta activitat amb una valoració molt positiva per part de professorat i de l’alumnat.

Malgrat que la principal idea és potenciar la participació i la capacitat de raonament, també he obtingut uns grans resultats en el Cangur 2019.

En cada nivell, fins a l’1% de participants amb millors puntuacions reben un diploma de menció honorífica, i aquest any, en el nivell de 2n d’ESO tenim un alumne del nostre institut, Gil Robert, que ha quedat en el lloc 85è. de 24190 participants d’aquest nivell educatiu.

Moltes felicitats a tots els participants i de manera molt especial al Gil.

Jordi Payró Català, professor de matemàtiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>