Som una de les Escoles ambaixadores del Parlament Europeu 2020/21

A l’Institut continuem interessats en conèixer i participar en els organismes i programes de la Unió Europea, és per aquesta raó que durant els darrers mesos del curs passat ens vam presentar com a candidats a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu i hem sigut seleccionats per ser-ne una durant aquest curs 2020/21. Si vols conèixer les altres escoles ambaixadores de l’Estat Espanyol, clica aquí.

Escuelas embajadoras és un programa de la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu i va adreçat a alumnes de 4t d’ESO, 1er i 2on de Batxillerat i grau Mitjà de FP. L’objectiu del programa és fomentar el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves a través del coneixement actiu i d’experimentar la ciutadania europea. Per més detalls del programa, pots anar a la pàgina del programa de l’Oficina a Espanya del Parlament Europeu.

Amb aquesta finalitat durant el curs escolar que ben aviat començarem, es duran a terme formacions específiques a professorat, unitats didàctiques sobre Europa a través de materials didàctics propis del programa, activitats i esdeveniments variats sobre la UE durant tot el curs i evidentment quedarà establert un nou dia especial pel BiM: el 9 de maig Dia d’Europa.

Com diuen des de la seu espanyola del programa: Ser Escuela Embajadora del Parlamento Europeo es sentirse parte de Europa y participar de un proyecto que debemos construir entre todos.

Serà tot un honor i una gran experiència formar part d’aquest programa europeu. Esperem que us faci tanta il·lusió i com a nosaltres i que en pugueu treure molt de profit amb vivències i coneixements. https://escuelasembajadoras.eu/