Sant Jordi 4: el dia temàtic.

El dia 24 d’abril a l’institut Badia i Margarit va ser un dia molt especial. El dia de Sant Jordi, el 23/4, ja havíem fet algunes activitats especials, però el dimarts 24 va ser un dia sense llibres de text ni classes normals, i activitats diferents tot el dia.

Durant la primera franja del matí vam poder escollir:

1. Un grup vam fer una gimcana per l’institut i el pati i ens ho vam passar molt bé.  La gimcana estava organitzada pels de la Comissió Verda: cursa d’animals, bolos amb una pilota, punteria d’aigua…
  2. Un altre grup vam anar a jugar a frisbee al parc Central amb el Carles i el Xavi. Vam fer 6 grups de 5 o 6 jugadors cadascú i quan un equip guanyava, es canviava de grup i així jugaven tota l’estona.
  3. Un altre grup vam fer assaig general de violins i violoncels i vam acabar tocant els de 1r i 2n, quatre cançons: Old Castle, Brokilin, Marxa Russa i una altra cançó molt trista en què tots estàvem molt nerviosos per si ens equivocàvem.
  4. Tots els alumnes de teatre vam sortir a fora a aprofitant que els camps estaven tan bonics vam fer The NELKEN LINE, una coreografia de Pina Bausch.
  5. Un grup petit vam fer el club de lectura sobre Un monstre ve a veure’m.
  6. Un altre petit grup vam estar pintant parts de l’institut i incorporant-hi trossets de poesia.

Després d’aquestes activitats que cadascú va poder escollir, vam tenir una estona llarga de pati perquè qui havia participat del Book-crossing pogués intercanviar el seu llibre. Va ser una activitat nova a l’institut i molt xula. L’Abimael de 3r i el Roger de 1r van estar al capdavant de l’activitat, amb el professor Joan d’anglès.

Poc després de l’esbarjo tots els alumnes vam entrar al gimnàs i va començar l’espectacle de veritat. El conjunt instrumental de violins i violoncels va tocar 4 peces seguides que sonaven excel.lentment. Els de teatre van fer un trosset de la línia de la Pina Bausch i ens van sorprendre a tots perquè la majoria no estem acostumats a aquest tipus de teatre. L’Alba, la Judit, la Maria i el Xavier van llegir textos seleccionats. L’AMPA va repartir 21 premis al certamen literari; l’Alba i el Xavi van repartir els premis de geografia; el  Jordi Payró i el Pep van repartir 7 premis a l’esforç i constància (premis que ningú s’esperava); la Maria i el Xavier van llegir fragments, sense dir el nom de l’autor, dels textos seleccionats per als Jocs Florals; i el conjunt instrumental, amb el Pepe de director, va amenitzar la jornada amb diverses peces.  Els alumnes que van participar al certamen de Lectura en Veu Alta també van llegir un fragment a quatre veus del Xaval Gras.

Al final, vam acabar amb l’escenari boig i partits al pati. A l’escenari boig vam descobrir vertaders talents: l’Àlvaro i el Diego ens van deixar sense paraules.

En definitiva, va ser un dia molt diferent i divertit, que ens va canviar la rutina dels dies normals (si és que hi ha dies normals al BiM) a l’institut.

1r ESO- B – Institut Badia i Margarit

Trobareu les imatges i vídeos de la jornada clicant sobre de la imatge: