Projecte educatiu

L’Institut Angeleta Ferrer neix el curs 2021/2022 amb la intenció de ser un centre integrat al barri de l’Eixample, amb determinades singularitats:

• compromès en l’experimentació de models avançats d’aprenentatge actiu: competencial, globalitzat i personalitzat.
  • amb especial interès per l’aprenentatge STEAM, científic i tecnològic vinculat a la recerca dels centres BIST (Barcelona Institute of Science and Technology).
  • vinculat a la formació i desenvolupament professional dels docents.
  • cercador de l’equitat de gènere, amb una especial atenció a la promoció de les noies en els aprenentatges STEAM.
  • vetllador de l’equitat socioeconòmica de l’alumnat i l’educació inclusiva, participativa, orientadora i oberta.
  • membre d’una xarxa de centres educatius compromesos amb la transformació educativa i la promoció de la cultura científico-tecnològica al conjunt de la societat.

A l’Institut Angeleta Ferrer de Barcelona també es desenvolupa el Programa Angeleta Ferrer, un programa de recerca, innovació educativa i formació del professorat en l’àmbit de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, les arts i les matemàtiques és un recurs destinat a la millora del sistema educatiu que ha de permetre afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat en l’àmbit STEAM, amb la finalitat de millorar les competències professionals docents i actualitzar les pràctiques educatives, generant un espai per a l’especialització del professorat a través de la innovació organitzativa i metodològica, la recerca educativa i les evidències aplicades a la pràctica docent.

L’Institut Angeleta Ferrer, doncs, integra i vertebra l’acció educativa pròpia d’un centre educatiu amb un projecte de recerca científica i educativa, la innovació pedagògica i un projecte de formació del professorat.