En el marc del projecte de 1r d’ESO del primer trimestre “Tenim els plànols!”, el passat 14 de desembre vam realitzar el tancament del projecte amb l’exhibició pública a les famílies.
Cartell que anuncia l’exhibició pública.
En aquest projecte ens proposàvem construir la maqueta del nou edifici: Institut Angeleta Ferrer, que estrenem aquest curs.
A l’exhibició pública, l’alumnat de 1r d’ESO va presentar les evidències d’aprenentatge que li han permès construir la maqueta a escala 1:50. Distribuït per grups cooperatius, tot l’alumnat va tenir el repte de construir una planta de l’edifici, 20 grups i 10 espais diferents.
Després de la benvinguda i presentació de l’acte a càrrec de les oradores, les famílies van poder escoltar els sabers i el procés creatiu de la veu dels seus fills i filles. Com vam aprendre a interpretar un plànol, com vam fer servir els sabers matemàtics i tècnics per construir la maqueta; com van planificar el procés de treball en equip; com utilitzem el feedback per a aprendre i com professionals d’arquitectura ens van ajudar a millorar la maqueta de cartó prèvia per la realització de la maqueta final a cartró ploma.
A continuació podeu veure algunes imatges de procés: imatges dels grups cooperatius treballant a l’aula, la visita dels familiars experts arquitectes quan van venir a l’institut, el procés de construcció de les dues maquetes.
També podeu veure imatges de l’exhibició pública. El tancament de l’acte va fer-se amb el muntatge de les dues maquetes de l’Angeleta Ferrer al so de Carros de Fuego (Vangelis). Va ser molt emocionant!
Un gran trimestre i molts aprenentatges, felicitats a l’alumnat, a les docents i a les famílies.


Comentaris recents