El dilluns 2 de febrer, diverses persones investigadores del BIST (Barcelona Institute of Science and Technology) han vingut a l’institut dins el marc del projecte d’STEAM: Ens endinsem en la recerca amb el BIST. Com que aquest projecte té com pregunta orientadora “Com es fa la ciència, qui la fa i com es comunica?”, el personal del BIST ha vingut per ser entrevistat i ajudar a fer un experiment de cultiu de bacteris.
L’entrevista ha estat en anglès, i l’han fet en grups de 12 alumnes per investigador/a provinents de l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya) i l’IRB Barcelona (Institut de Recerca Biomèdica). L’alumnat ha indagat sobre la seva trajectòria fins a fer recerca, les seves condicions de treball, els seus gustos, els riscos i alguns aspectes ètics de l’experimentació.
Després, el personal del BIST ha conduït l’inici del primer experiment del projecte de l’alumnat, un cultiu de bacteris. Els han explicat el disseny de l’experiment, el protocol a seguir i els detalls sobre els estris i el seu ús. L’alumnat ha seguit totes les passes amb molt d’interès, han recollit mostres de bacteris de sabates, finestres, pell, estoigs… i han deixat les plaques de Petri a la incubadora on estaran uns dies abans d’observar-les al microscopi.
Durant tot el matí, també ens ha acompanyat un equip de TVE que ha estat gravant per un reportatge que estan fent sobre la dona i la carrera científica, on apareixerà, entre altres, la col·laboració que fa el BIST amb centres de secundària.
Fotografies:


Comentaris recents