Espais de treball

Organitzem les 30 h lectives setmanals dels 4 cursos d’ESO en espais de treball diversos, que complementen l’aprenentatge de les matèries curriculars comunes que corresponen al 87 % de les sessions d’aula.

Matèries comunes Aprenentatges bàsics del currículum mitjançant situacions d’aprenentatge.

 

Espai lector (EL)

Apostem per l’impuls de la lectura al voltant de 3 eixos: “Saber llegir”, “Llegir per aprendre” i “Gust per llegir”.

Està present tots els dies de la setmana,  treballem especialment el “Gust per llegir” i s’organitza en 3 blocs:

  • Lectura lliure (Lectura autònoma 3 dies a la setmana)
  • Lectura en veu alta (LVA)
  • Club lector (compartim les nostres lectures, recomanem llibres…)
Tutoria Acompanyament, habilitats socials, tècniques d’estudi i orientació.
Valors / Espai de Participació (EP)

Treball de valors.

L’Espai  de participació reforça la participació democràtica de  l’alumnat en el dia a dia del centre. S’organitza en comissions d’alumnes, que s’encarreguen de dinamitzar i fer propostes relacionades amb algun aspecte concret de l’organització i gestió del centre. (1r i 2n ESO).

Espai Obert (EO) Aprenentatge obert i divers amb la participació d’experts (1r ESO).
Espai creatiu (EC i EC+)

EC – Matèries optatives

Creativitat i interessos personals.

Matèries optatives (trimestrals a 1r i 2n, anuals a 3r i 4t d’ESO).

EC+ – Reptes

Els reptes de curta durada (1r i 2n ESO) contribueixen a la personalització de l’aprenentatge. Prioritzen el treball de les competències transversals i el desenvolupament de la creativitat. Cada alumne tria els reptes a resoldre, que es proposen agrupats en 3 àmbits: Comunicació, STEAM i Social i artístic.

Taller de llengües (3r i 4t ESO).

Reptes matemàtiques (3r i 4t ESO).

Espai globalitzat (EG)

Projectes multidisciplinaris (1r i 2n ESO).

Projectes d’àmbit (3r ESO).

Projectes a partir d’encàrrecs d’entitats de l’entorn, Treball de Recerca i Servei Comunitari (4t ESO).

Esbarjo dinamitzat Temps de lleure amb activitats diverses per afavorir la convivència positiva entre tot l’alumnat.