Beques i ajuts per a l’alumnat

Beques i ajuts

Els alumnes poden sol·licitar dos tipus d’ajuts i beques convocades pel Ministeri d’Educació::

Podeu consultar la secció Preguntes freqüents sobre la tramitació de les beques convocades pel Ministeri d’Educació, publicada al lloc web del Consorci d’Educació de Barcelona.

Beques per a ensenyaments postobligatoris

Aquestes beques convocades pel Ministeri d’Educació les pot sol·licitar l’alumnat que el curs vinent 2024-2025 estarà matriculat en algun dels següents estudis postobligatoris:

1. No universitaris:

• 1r i 2n de Batxillerat.
  • CFGM i CFGS.
  • Ensenyaments artístics professionals, esportius, militars i religiosos.
  • Ensenyaments d’idiomes realitzats en EOIs.
  • Cursos d’accés i cursos de preparació per a les proves d’accés a la formació professional.

2. Universitaris.

El termini per presentar la sol·licitud per al curs 2024-2025 és del 19 de març fins al 10 de maig de 2024, a les 15 hores.
La sol·licitud l’heu de presentar per Internet accedint a aquest enllaç de la web del Ministeri d’Educació i Formació Professional i Esports.

La documentació que cal preparar és la següent:

• DNI de l’alumne, del pare/mare o tutor/a legal
  • DNI dels membres de la unitat familiar (els empadronats)
  • Número de compte bancari de l’alumne (titular del compte)
  • Si us trobeu en alguna/es de les situacions següents:
    • Família nombrosa o monoparental (vigent)
    • Discapacitat/da (vigent)
    • Víctima de violència de gènere (data del reconeixement de la situació de violència de gènere)

A l’enllaç següent trobareu molta informació de les beques, i si necessiteu ajuda, podeu trobar les vies per solucionar els vostres dubtes:
educacio.gencat.cat/ca/serveis-tramits/beques/beques-postobligatoris/

Si necessiteu suport presencial o més ajuda, des de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Calafell us poden donar suport. Cal demanar prèviament cita al telèfon 977 69 90 09 (extensió 2678)

Casal Jove. Ajuntament de Calafell

També podeu demanar suport presencial o més ajut a l’Oficina Jove del Baix Penedès, ubicada al carrer Àngel Guimerà número 17, del Vendrell. Cal demanar prèviament cita al telèfon 977 157 157, o al whatsapp 616 91 73 18, o al correu electrònic baixpenedes@oficinajove.cat

Oficina Jove del Baix Penedès. Beques per a ensenyaments postobligatoris

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Aquests ajuts estan destinats a l’alumnat escolaritzat en centres educatius que acreditin la necessitat específica de rebre suport educatiu i reuneixin els requisits establerts.

El termini per presentar les sol·licituds d’ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu per al curs 2024-2025 és del 30 d’abril fins al 13 de setembre de 2024, ambdós inclosos.

Podeu accedir a la web del Departament d’Educació per fer la vostra sol·licitud fent clic en aquest enllaç.

Actualitzat a data: 02/05/2024