Història

L’Institut La Talaia va néixer a Segur de Calafell en el curs 2007-2008, després que la ciutadania del municipi estigués durant més de deu anys reivindicant i demanat una necessitat que era evident; amb una vuitantena d’alumnes de primer de l’ESO i deu professors, en una construcció de mòduls prefabricats, en una ubicació provisional al carrer Repòs s/n.

Durant els primers quatre cursos va anar creixent progressivament fins a convertir-se en el curs 2010-2011 en un centre de tres línies on s’impartien els quatre cursos de l’ESO, amb una manca d’espai notable.

La temporalitat i les mancances que havien d’haver durat tres anys, es van allargar fins al final del curs 2015-2016.

Durant aquest curs, en unes aules provisionals cedides per l’Ajuntament va començar a impartir-se el primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Jardineria i Floristeria; mentre es materialitzava la construcció de l’edifici nou, al solar situat al carrer Brasil nº8.

El curs 2016-2017, després d’un intens estiu de mudances, va començar en el nou edifici, impartint els quatre cursos de l’ESO i el primer curs de Batxillerat en dues de les seves modalitats: la d’Humanitats i Ciències Socials i la d’Arts, plàstiques i escèniques.

L’alumnat del cicle de Jardineria i Floristeria va iniciar el curs a la seva ubicació definitiva, en el carrer Comte Gómez d’Orbaneja nº108, en les instal·lacions cedides i reformades per l’Ajuntament de Calafell. I gràcies a la col·laboració d’una desena d’empreses de la zona es va començar a oferir el nostre alumnat la possibilitat de rebre formació Dual.

El curs actual, 2019-2020, és el quart que passem a l’edifici definitiu i el tercer que completem tota la nostra oferta formativa, tant de l’ESO com del Cicle i del Batxillerat, amb més de cinc-cents alumnes i uns cinquanta-dos professors.