Breu Història

L’Institut Escola Tres fonts de les Corts va nèixer l’any 1979 com una escola d’infantil i primària, l’escola Les Corts, fruit de les reivindicacions dels veïns del barri.

Inicialment estava ubicada en uns baixos del carrer Taquígraf Martí, molt a prop de l’edifici actual al carrer Eugeni d’Ors, mentre aquest estava en obres. I és que l’actual edifici era, fa molt anys, part de l’antiga “Comercial Fiat”. Un equip d’arquitectes va adaptar-lo amb tant d’èxit que van ser guardonats amb el premi FAD (Foment de les Arts Decoratives) el maig de 1982.

L'Edifici Escola Les Corts
Breu història de la Escola CEIP Les Corts

Va ser durant el curs 81-82 que les classes es van traslladar a aquest edifici i des d’aleshores només s’han aturat per vacances o motius de força major (com una pandèmia).

En aquest edifici històric l’escola Les Corts poc a poc es va fer gran. Va veure com s’instal·laven altres equipaments a prop seu com un gimnàs, el casal de joves, l’escola d’adults, els mítics cinemes Renoir… Va veure com naixia un gegant, en Guillemot, i com els infants que anaven passant pel centre creixien i marxaven als instituts del barri per continuar els seus estudis.

Entrada escola Les Corts Barcelona
Entrada per carrer Masferrer

L’any 2020, 40 anys després de la seva fundació, una pandèmia va provocar el tancament de les aules. Aquest tancament era l’adéu definitiu a l’escola que tornaria reconvertida en l’Institut Escola Plaça Comas el curs 2020-2021 i que seria rebatejat un any després amb el nom d’Institut Escola Tres fonts de les Corts. A l’edifici d’Eugeni d’Ors se n’hi va sumar un altre per encabir l’alumnat de secundària: l’edifici de l’antiga escola Ausiàs March a la Plaça Comas.

Actualment els nostres alumnes poden gaudir de tota l’escolarització obligatòria al mateix centre. Tot i estar en edificis separats la interacció entre totes les etapes educatives existeix i tots, absolutament tots, ens sentim Tres Fonts de les Corts.

La seu del centre encara es troba a l’edifici històric de “Comercial Fiat”, en una gran illa situada sota la Diagonal entre la Plaça Comas, on hi ha l’edifici de secundària, el mercat de Les Corts i la Gran Via de Carles III.