Entorn Digital

L’ús de les eines digitals, tant per part de l’alumnat com del professorat, és un element important a l’Institut-Escola. Per un banda, aprendre a utilitzar un entorn digital per a una diversitat de tasques com ara la cerca d’informació, la cooperació, l’organització o la creació digital, forma part del currículum tant de primària com de secundària. Per l’altra, les eines informàtiques faciliten l’aprenentatge en altres àmbits del coneixement i també la gestió del dia a dia a l’aula.

Per aquest motiu, el centre compta amb una diversitat de dispositius i sistemes digitals per a ús de l’alumnat i del professorat.

Per a la gestió de les comunicacions del centre, s’utilitza l’aplicació Dinàntia, que permet una comunicació fluïda entre el professorat, els tutors, i les famílies. Permet avisar d’absències, retards o incidències al moment, i posa a l’abast de les famílies tota la informació rellevant del centre.

Per a usos educatius, actualment ens organitzem de la següent manera:

A l’educació primària, s’introdueix l’ús d’ordinadors portàtils i les tauletes digitals de manera gradual, a mesura que avancen les etapes. Cada aula compta amb una pissarra digital i amb uns quants ordinadors portàtils, que es complementen amb un carro d’ordinadors portàtils i dos carros de tauletes d’ús compartit.

Els ordinadors i tauletes s’utilitzen per a aplicacions d’aprenentatge digitals, creació de blogs de les classes, cerca d’informació i edició d’imatges i vídeos, entre d’altres.

A l’educació secundària, els alumnes treballen cadascú amb un Chromebook, i se’ls facilita un compte de correu electrònic gestionat dins l’entorn G Suite for Education del centre.

Aquest Chromebook serà personal de cada alumne, i cal adquirir-lo a través del centre educatiu. Per tal de facilitar aquesta despesa a les famílies, l’escola té un pla de pagament en 3 anys (uns 100€ per any), pel qual els ordinadors són custodiats pel centre a 1r d’ESO, i a partir del 2n any, els alumnes ja es poden endur l’ordinador a casa per treballar. Cal recordar que el centre no utilitza llibres de text i per tant la despesa en material és menor que en altres centres similars.

L’entorn G Suite for Education és un entorn digital pensat especialment per a entorns educatius, gestionat pel centre, que pot decidir a quins continguts i aplicacions tenen accés els alumnes, i que compta amb totes les mesures de protecció de les dades i la privacitat dels usuaris, aprovat per la regulació europea.

Els alumnes utilitzen els Chromebooks diàriament sempre que ho necessiten en els diferents projectes i matèries. L’entorn de google els proporciona emmagatzematge per als documents digitals, un entorn d’aprenentatge cooperatiu (Google Classroom), un paquet ofimàtic online i moltes altres aplicacions. Els alumnes aprenen a crear i editar imatges, vídeos i pàgines web, programació, ús d’eines digital de correcció, traducció i edició de textos, presentacions, aplicacions educatives, etc.

El centre també disposa de càmera de vídeo per realitzar vídeos més professionals, així com un espai amb croma, il·luminació i altres eines de creació artística.