Visita al Museu de l’estampació

L’alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria optativa de disseny ha visitat el Museu de l’estampació de Premià de Mar, que es troba ubicat dins del recinte de l’antiga Fàbrica del Gas de Premià de Mar.

L’alumnat ha pogut apreciar les diferents tècniques d’estampació, sobretot de teixits, i la seva evolució des del segle XVIII fins arribar a l’era contemporània. Des de les matrius de fusta gravades, la introducció de peces metàl·liques que permeten més definició en el seu dibuixos, passant per les planxes cilíndriques de coure gravades que suposen una evolució quant a tècnica més fàcil i ràpida per estampar teixits. Finalment  amb la introducció dels mitjans informatitzats que permeten un disseny més fàcil i precís, tal com l’entenem avui dia.

Amb aquesta sortida s’han repassat i ampliat els coneixements sobre estampació i teixits.