Visita a la Colònia Vidal

El passat 5 de març els alumnes de 4t d’ESO van anar a visitar la Colònia Vidal de Puig-reig, al Berguedà. Aquesta Colònia tèxtil de l’últim terç del segle XIX fou una de les més modernes de l’època i actualment és un museu que ens permet conèixer el dia a dia dels homes i les dones que hi treballaven.

La Lea Sueur, alumna de 4t D, ens explica les seves impressions:” Aquesta sortida m’ha semblat molt interessant ja que he après com vivia la gent en aquells temps. Em van impactar les dures condicions de treball com ara la quantitat d’hores que treballaven, la poca seguretat que hi havia i l’horrible soroll de les màquines que feia tornar sord. Altres coses que em van cridar l’atenció van ser que les cases no tenien calefacció,  les dones només es trobaven entre elles un parell d’hores a la setmana mentre feien el safareig i els càstigs que es feia a les escoles.  ”