Tallers sobre l’assetjament ajuden alumnes de 4t d’ESO a prendre consciència de la violència de gènere quotidiana

La Fundació AC de Granollers, juntament amb la Companyia de teatre “La Corda”, han desenvolupat durant les darreres setmanes una sèrie de xerrades i tallers per ajudar l’alumnat de 4t d’ESO a prendre consciència dels perjudicis de les relacions de parella basades en la dominació i la gelosia.

A través de les xerrades, l’alumnat ha pogut acostar-se a conceptes bàsics per comprendre l’entorn social, com ara el masclisme, els micromasclismes (o masclisme emmascarat), la desigualtat de gènere, la discriminació i violència sexual, tant física com psicològica.

El taller pràctic, d’altra banda, ha consistit en una representació teatralitzada d’una relació de parella basada en valors patriarcals, com el control i la gelosia. L’obra, en forma monologada i interpretada per la companyia “La Corda”, reflecteix les inseguretats, les pors, l’angoixa i els diversos efectes nocius d’una relació de parella marcada pel masclisme. El taller s’ha completat amb un debat entre l’alumnat i amb la moderació de l’actor de la companyia i la tutoria de cadascun dels grups de 4t d’ESO.